nytt alias!

nu är det dags att kyssa hoppetossen adjö, och låta henne/den/det (eller nåt) vila i frid.

så nu är det på detta viset att jag inte tycker att hoppetossen längre är ett passande alias. det har i för sig en ganska rolig historia bakom sig (rolig kan ju diskuteras, med tanske på att jag är världssämst på att återberätta något roligt), som avskedstal kan jag ju ändå försöka;
ni vet dom där yttepyttesmå flugorna som flyger runt i lägenheten ibland och kan leva i flera dagar och flyger ganska långsamt. de är lite mindre än bananflugor till storleken och ibland sätter de sig på tvn och blir irritationsmoment.
hursomhelst. ingen vet vad dem heter eller kallas.
en kväll för några år sedan, när jag och anton tittade på tv, satten en sån sig på tv-rutan och jag så åt anton att vifta bort den. han kunde inte se den och undrade vad det var han skulle vifta bort.
"vifta bort hoppetossen!"
anton brast ut i skratt och kallade mig sedan dess för hoppetossen. that's it.
som jag sa. världssämst på att återberätta.

nu tycker jag mest att det låter alldeles för sprattligt, skuttigt och positivt för den pessimistiska och allmänt skitsura person som jag är.
jag mest bara klagar och är negativ, så jag kände att det var dags för lite förnyelse som passar mig och min personlighet bättre.

jag kommer lägga in länken till den nya bloggen här inom en väldigt kort framtid, så fort jag fått ordning på den.


pusshej. föralltid. (nästan)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0